נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כמה עולה לבנות אולם אירועים וכמה זמן לוקח התהליך

אולם אירועים

בניית מבנה חדש דורשת, ללא ספק, השקעה כספית לא קטנה. ההשקעה בבניית מבנה כוללת הן את ההשקעה במבנה עצמו, והן את ההשקעה בתשומות נוספות, הקשורות בהקמתו. בנוסף, נדרשת גם השקעה מרובה של זמן והתרוצצות, על מנת להשיג את כל האישורים הנדרשים ולהוציא את תוכניות הבנייה מהכוח את הפועל. מהן התשומות העיקריות בהקמת אולם אירועים? האם כיום נדרש להקים מטבח חכם או שאפשר להסתפק במטבח סטנדרטי? כמה זמן לוקח התהליך, ומה ניתן לעשות על מנת לקצר את הזמן הזה? בשורות להלן ננסה לנתח את תהליך הבנייה של מבנה חדש, החל משלב התכנון ועד לקבלת האפשרות לאכלס את המבנה, או לעשות בו את השימוש שלשמו הוא נבנה.

התשומות והעלויות העיקריות בבניית אולם אירועים

התשומות העיקריות המושקעות בבניית מבנה חדש, ובכלל זה אולם לאירועים קטנים איכותי, מתחלקות לכמה חלקים. החלק הראשון – הסכום שישולם עבור הקרקע שעליה נבנה המבנה. מדובר בדרך כלל בחלקת אדמה לא קטנה, שהתשלום עבורה עשוי לנוע סביב מאות אלפי שקלים. זאת, בכפוף לגודל השטח שנדרש ולמיקום שלו. ככל שהמיקום הוא מרכזי יותר, כך המחיר שישולם תמורת ה\טח הוא גבוה יותר. החלק הבא בהשקעה כרוך בתכניות הבנייה, שאותם יבצע האדריכל. כיון שהאדריכל מלווה את הקמת המבנה החל בשלב התכנון ועד לשלב מסירת המפתח לבעלים, השכר שלו מהווה נתח משמעותי בהוצאות הבנייה. האדריכל מתכנן את המבנה, ותפקידו גם לדאוג לאישור התוכניות על ידי הרשות המקומית. בדרך כלל, ההתנהלות היא כזאת שאישור התוכניות עשוי לקחת בין מספר חודשים לזמן ארוך הרבה יותר. את התוכנית אמורים לאשר גופים שונים, שחלקם אמונים על הבטיחות. אחד הגופים הללו הוא, למשל, מכבי האש, האמונים על הבטיחות של מי שאמורים לשהות במבנה בכל זמן נתון.

הסכום המשמעותי הבא יושקע ברכישת חומרי הבניין ובתהליך הבנייה עצמו. הן העלויות של חומרי הבניין והו העלויות של העובדים העושים המלאכה, נמנים גם הם על ההוצאות הכרוכות בהקמת המבנה. גם השכר של המהנדסים המפקחים על הבנייה ושל הקבלנים שמבצעים חלק מהמלאכות, נכלל גם הוא בהוצאות הבנייה. גובה העלויות משתנה בין מבנה אחד למשנהו, ויכול לנוע מכמה מאות אלפי שקלים ועד לסכומים גבוהים בהרבה.

שולחן באולם אירועים

כמה זמן לוקח תהליך הבניה

תהליך הבניה עצמו, אחרי אישור התוכניות, יכול לארוך בין מספר חודשים לבין שנה ואפילו יותר. זאת, בהתאם לקצב ההתקדמות וליכולת של מי שאמון על תהליך הבנייה לייצר קצב עבודה משביע רצון. עם זאת, שלב התכנון וקבלת האישורים הוא השלב הגוזל חלק ניכר מהזמן, והוא זה שמעכב לעיתים קרובות את התחלת הבנייה. אף שיש קבלנים הלוקחים סיכון ממתחילים בתהליך לפני שהתקבלו כל האישורים, יש בכך משום סיכון שאיננו מומלץ כאן. למרבה צער, אין דרכים רבות לקצר את התהליך. עם זאת, אדריכל שיש לו הקשרים המתאימים יכול להקל במעט ולסייע ככל יכולת בנושא.  מידע נוסף בנושא ניתן למצוא בבלוג שלנו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אולמות