נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך תחגגו אירוע יוצא דופן עם הכיתה?

איך תחגגו אירוע יוצא דופן עם הכיתה

ימי הולדת נחגגים מדי שבוע בכיתה אבל ישנם מקרים יוצאי דופן, בהם החגיגות צריכות להיות מיוחדות בהתאמה. כך למשל כאשר חבר לכיתה החלים ממחלה קשה, או אם הכיתה זכתה בתחרות בית ספרית כלשהי – יש צורך לחגוג באופן יוצא דופן. איך אפשר לעשות את זה?

 

נושא ורעיונות לאירוע

הצעד הראשון בהפקת חגיגה יוצאת דופן הוא בחירה בנושא המסיבה, כי ממנו יתברר גם האם מדובר על חגיגה שמתרחשת בטבע או בבית של אחד התלמידים, אולי זו מסיבת בריכה למשל? ומה לגבי מסיבת תחפושות, אפילו אם פורים רחוק מאוד.

אחר צוהריים של משחקי חברה יכול להיות יופי של מסיבה לכיתה שאוהבת משחקים. יש כיתות שלא יוותרו על הזדמנות ליצירה או לסדנה אחרת, ויש כאלה שכדאי לבחור עבורם בחגיגה ספורטיבית. אחרי שנבחר את הנושא, אפשר להמשיך הלאה.

נושא ורעיונות לאירוע

תקציב ולוגיסטיקה

התכנון של הלוגיסטיקה של האירוע יכתיב את הצרכים התקציביים. אם האירוע יתקיים במקום פתוח או בבית של אחד מילדי הכיתה או בשטח בית הספר, אין לכך צורך תקציבי מלבד קישוט אבל אם אנחנו מעוניינים במסיבה שתתקיים בבריכה העירונית, לכך כבר יתלווה תשלום שיהיה צורך לגייס עבורו תקציב. נושאים נוספים שכדאי לקחת בחשבון בתחומי הלוגיסטיקה והתקציב הם הכיבוד, המוזיקה וכמובן גם הפעילות המתוכננת.

תקציב ולוגיסטיקה

פעילות ותוכן

אירועים של ילדים מתוכננים בדרך כלל סביב הפעלה, כדי לגרום להנאה ועניין אצל הילדים. גם כאן יש צורך לבחור בין שלוש אופציות מרכזיות: הראשונה היא בחירה בהפקה עצמית של הפעילות, שבה ההפעלה, ההנחיה, החומרים והפרסים יאורגנו על ידי הצוות המתכנן.

אפשרות שנייה קלה יותר עבור המתכננים אבל כרוכה בתשלום, והיא שכירה של מכשירים או ציוד להפעלה עצמאית – ניתן לשכור אוזניות למסיבת אוזניות, ציוד לסדנה מדעית או לסדנת יצירה או מכונות משחק. האפשרות האחרונה היא בחירה במפעיל מקצועי כמו קרקסיוסי שמציע הפעלות קרקסיות לילדים וסדנאות להטוטים ייחודיות. תוכלו לקרוא כאן עוד על קרקסיוסי.

 

עיצוב ואווירה

אם בחרנו לערוך מסיבה קרקסית, נשתדל לעצב את אזור החגיגות בצבעים רבים ובדמויות מתוך עולם הקרקס כמו ליצנים, להטוטנים ואקרובטים. אם אנחנו רוצים שהחדר יתאים לסדנת יצירה, חשוב לתכנן ולוודא שיש מקום ישיבה ומקום עבודה עבור כל אחד מהמוזמנים, ושגם כמות הציוד תספיק לכולם.

אם החגיגה נערכת בשטח פתוח או במקום ציבורי, אפשר ורצוי להסתפק בבלונים ושלט שיעזור להכוונה. חשוב לזכור לא להשאיר זבל או אשפה באזור כאשר אתם עוזבים אותו, האחריות היא משותפת של המשתתפים ושל המארגנים.

 

לסיכום

תכנון של חגיגה רגילה הוא קלי קלות לעומת תכנון של מסיבה עבור כיתה שלמה ובעיקר כאשר מדובר על חגיגה של אירוע יוצא דופן. ארגון והכנה לפי השלבים שהצענו, יעזרו לכם לתכנן בקלות וליהנות מהחגיגה גם בעצמכם.

איך תחגגו אירוע יוצא דופן עם הכיתה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים