נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהו מנוף סל והאם הוא יכול להועיל בהפקת אירוע?

כלי עבודה

הצורך בעבודות גובה שונות מציב בפנינו אתגר לא קטן. עם זאת, עם הקידמה הטכנולוגית המאפשרת לנו שימוש בבמות הרמה ומנופים שונים, ניתן לבצע עבודות אלו בבטיחות, יעילות ומהירות, משל הגובה אף פעם לא היווה מכשול עבורנו. אחד הכלים השימושיים לעבודה בגובה הוא מנוף סל. מהו מנוף זה ולמה הוא משמש?

 

עבודה בגובה

ביצוע עבודות שונות בגבהים היא משימה מאתגרת, הן מבחינת ההגעה לגובה הרצוי והן מבחינת התפעול והלוגיסטיקה הנלווים, אך בעיקר בשל המטרה לבצע את הפעולה בצורה הכי בטוחה שיש.

אם עד לא מזמן הגובה המקסימלי אליו יכולנו להגיע היה באמצעות סולם או טיפוס על פיגומים שונים, תוך סבירות גבוהה ליפול ולהיפצע, הרי שכיום עם התפתחות הטכנולוגיה, ניתן לראות כלים רבים כמו במות הרמה חשמליות ומנופים מסוגים שונים. אחת השיטות הנפוצות והפופולאריות לביצוע עבודות בגובה, היא השכרת מנוף סל.

 

מהו מנוף סל?

מנוף סל הוא חלק מהכלים ההנדסיים הכבדים והוא נחשב כחלק מקטגוריית העגורנים להעמסה עצמית. מנוף הסל הוא כלי נלווה למשאית ייעודית, אשר בחלקה האחורי מורכבת ממנוף המגיע לגבהים משתנים ובקצהו סל, המיועד לאדם הנישא ומאפשר לו לעמוד ביציבות ובטיחות, בזמן שהוא מבצע את העבודה הנדרשת.

קיימים מנופי סל בעלי טכניקות הרמה שונות כמו- מנוף הרמה חשמלי, מנוף בעל זרוע מפרקית ועוד. מלבד הטכניקות השונות, קיימים גם סוגי מנופים שונים המיועדים לעבודות שונות- מנופי סל- אדם, מנופי הרמת ציוד, מנופי סל עבור תעשייה ומנופים עבור עבודות מורכבות יותר.

בכדי להתאים את מנוף הסל לעבודה הייעודית בצורה הטובה ביותר, מומלץ להיוועץ עם אנשי המקצוע המתאימים בכדי לבחון את תנאי השטח, הצרכים, אומדני הגובה והעבודה הנדרשת וכך ליצור התאמה מושלמת בין המנוף לעבודה.

 

למה משמש מנוף הסל?

מנוף הסל על סוגיו השונים, ממש בעיקר להעמסה ופריקה של ציוד, כמו הובלות, עבודות תחזוקה ותשתיות בגובה. שימוש במנוף סל מאפשר לכמה אנשים לעבוד בו זמנית על אותו משטח עבודה, בגובה אליו המנוף מגיע, תוך שמירה על בטיחותם והאפשרות להעלות איתם כלי עבודה שונים, הנצרכים לביצוע העבודה.

בין העבודות הנפוצות בהן משתמשים במנופי סל ניתן למנות שיפוצים, עבודות גיזום, עבודות תחזוקה של תשתיות חשמל בגובה, צביעת דירות ובניינים וכן העברת ציוד כבד. השימוש במנוף סל יעיל ביותר הן מבחינת מהירות העבודה המבוצעת והן מבחינת החיסכון בכוח אדם.

 

בטיחות לפני הכול

השימוש במנוף סל אמנם נחשב לשימוש בטוח הרבה יותר מאשר עלייה על פיגומים או סולם, אך בכל זאת מומלץ לוודא כמה פרטים עיקריים לפני השימוש במנוף סל. אחד הפרטים הראשונים שחשוב לבדוק הוא האם מנוף הסל המיועד עומד בתקנים ישראליים מתאימים. בנוסף, רצוי לבדוק כי קיים ביטוח בתוקף, דבר היכול להעיד על רישיון וטסט בתוקף של המנוף עצמו.

 

שני מנופים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי