נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין אמני חושים?

אמן מופיע

האם שאלתם את עצמכם באיזה שלב מה ההבדל בין זמר אחד לזמר אחר? האם זה קולו השונה? או אולי הסגנון המוזיקלי שהוא מביא עמו? סביר להניח שהתשובה כוללת התייחסות לכל אחת מהשאלות שנשאלו מכיוון שבדיוק שם נמצאים ההבדלים בין זמר לזמר, בין מבצע למבצע. האם נכון לשאול את אותה השאלה על אמני חושים? האם אמן חושים אחד בהכרח שונה מאמן חושים אחר פרט לכך שמדובר באדם אחר? התשובה היא חיובית אולם, ההבדלים בין אמני החושים קטנים יותר ונגישים פחות לעינו של הצופה. 

 

אמן חושים מפחיד – יש כזה דבר?

האם ישנם אמני חושים אותם ניתן לכנות אמני חושים מפחידים? אני חושב שיהיה זה לא מדויק לכנותם כך ונכון יותר יהיה לומר שישנו ז'אנר אמני חושים מיסטיים. מדובר באמני חושים שלוקחים את עצמם מאוד ברצינות ומנסים לייצר תדמית של אנשים בעלי יכולות על טבעיות, האם באמת יש דבר כזה? יכול להיות שכן אולם, מרבית אמני החושים אינם בעלי כוחות מיסטיים ויודעים פשוט לייצר את האשליה המושלמת כדי שאנחנו נחשוב שיש להם כוחות על טבעיים ונהיה סקרנים אודות מקורם.

 

אמן חושים מצחיק

אמן החושים המצחיק מעדיף את ההומור ע פני המיסטיות המעט מפחידה. מדובר באמן שמבקש לראות את הקהל שלו צוחק כמעט כמו כל קומיקאי או סטנדאפיסט ולכן, הוא אורז כמעט את כל קטעי המופע באריזה בידורית הומוריסטית שמייצרת צחוק גדול בקרב הצופים. הדרך של אמן החושים המצחיק להצחיק הנה באמצעות ביצוע הקסמים תמיד עם סוג של קריצה. כלומר, הוא מבצע קסם מדהים שאף אחד בקהל לא מצליח להבין כיצד הוא ביצע אותו אבל, הפאנץ של הקטע יהיה שילוב בין הפן של הקסם המפתיע לבין תוצאה מצחיקה שלא משאירה אף אחד אדיש.

כמו כן, אמן חושים מצחיק יבצע קטעים של אנטי קליימקס כלומר, קטעים בהם הוא למעשה עושה סוג של פרודיה על עולם הקסמים והקוסמים. אמן חושים מצחיק הוא מנטליסט רון גליקסמן אצלו הצחוק והמיסטיות באם יחד.

 

אמן חושים שאוהב להיות על הקצה

קטעי אקסטרים במופעים של אמני חושים הם מצד אחד לא דבר נדיר אולם, לא כל אמן חושים מבצע קטעי אקסטרים במופע שלו. הסיבה לכך היא שקטעי האקסטרים בניגוד לקטעי טלפתיה, טלקינזיס וקלפים הנם קטעים שיש בהם מידה של סיכון לאמן ולא כל אמן מוכן להסתכן בהם. אפשר לומר גם שלא כל קהל מסוגל לעמוד בצפייה באמן שלוקח סיכון על הבמה. ולמרות האמור לעיל ישנם אמני חושים בעיקר מחוץ לישראל שהמופעים שלהם מבוססים לחלוטין על האקסטרים, אמנים אלה מופיעים בעיקר בלאס ווגאס עיר ההימורים והמופעים האמריקאית.

 

השילוב הקדוש

רוב מוחלט של אמני החושים מעדיפים לייצר במופע שלהם שעטנז שמורכב מכל תתי הז'אנרים של עולם מופעי החושים. אמנים אלה יחלקו את זמן המופע ולא בהכרח שווה בשווה בין הקטעים שמשלבים הומור, לבין הקטעים היותר מיסטיים לבין קטעי האקסטרים במידה והם עוסקים גם בהם. מדובר בנוסחה מנצחת שמתקבלת היטב בקרב כל סוגי הקהלים באשר הם.

אמן מופיע

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי