נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

היי פייב – מי אתה דור 5G?

דור 5G

בתקופה האחרונה שומעים יותר ויותר את מילת הקסם 5G. מדובר בטכנולוגיה חדשה שהיא ללא ספק המקפצה הבאה של עולם התקשורת והסלולר. בכתבה הבאה נפרט מעט על היתרונות הגלומים בטכנולוגיה זו, והאם כדאי לקנות חבילות תקשורת של דור 5G.

 

חזק יותר, מהיר יותר, אלחוטי יותר

באופן לקוני, ניתן לומר כי 5G הוא שדרוג של מערכות התקשורת האלחוטיות, הנובע מהצורך להתאים את הטכנולוגיה לעלייה הניכרת במספר המשתמשים בה. בתוך המשפט היבש הזה מתחבאים יתרונות רבים ואיכותיים שמקפיצים את חוויית המשתמש כמה רמות מעלה.

ראשית, טכנולוגיה זו מייתרת את השימוש בראוטר ובכבלים. כמו הטלפונים הניידים, טכנולוגית ה- 5G מבוססת על שידור לאנטנות סלולאריות. מדובר בטכנולוגיה שהיא לגמרי אלחוטית, ולכן בשונה ממערכות התקשורת המצויות כיום היא אינה מושפעת מתקלות בחשמל או במכשיר הראוטר. חלפו הימים של ריסטארט לראוטר, ואף קריאה לטכנאי במקרים מסוימים. מילת המפתח בדור 5G היא זמינות נונסטופ.

שנית, טכנולוגיה זו צפויה להביא לשדרוג בתחום האינטרנט והטלוויזיה. התשתית שמספקת טכנולוגיה זו חזקה מספיק הן עבור תשתית לאינטרנט והן עבור תקשורת לחבילת תוכן. לכן צפוי שחברות רבות יעשו איחוד בשירותים אלו (למשל Yes TV יחד עם פלאפון, או סלקום משולב עם סלקום טי וי). הדבר יידמה לחבילות הטריפל שמוצעות לנו כיום, אך המחירים יהיו ככל הנראה הרבה יותר אטרקטיביים לצרכן.

יתרון נוסף, ואולי המשמעותי ביותר עבור משתמשים רבים, הוא המהירות שדור 5G מאפשר. מהירות ההורדה בטכנולוגיה זו תעלה לג'יגה בייט לשנייה ואף למעלה מכך (התקדמות מטאורית בהשוואה ל-200 מגה ביט לשנייה, האופציה הכי מהירה האפשרית בטכנולוגית 4G). בנוסף, קצב העברת הנתונים יגדל לכמה עשרות מגה בייט לשנייה עבור עשרת אלפים משתמשים במקביל, שיפור משמעותי לכל הדעות.

 

רגע, אז איפה הקאץ'?

רבים שמעו לאחרונה על טכנולוגיית 5G דווקא בקונוטציה שלילית. עניין מפתיע בהתחשב בשיפורים העצומים שהיא מציעה. הדבר נעוץ בכך שטכנולוגיה זו מבוססת על תקשורת בין אנטנות סלולאריות הפולטות קרינה. הסכנות הבריאותיות הנובעות מקרינה זו, אם בכלל קיימות, עדיין אינן לגמרי נהירות לנו. בהחלט חשוב שדבר זה יישאר במודעות הציבורית ויוביל למחקרים עדכניים ומתקדמים שיוכלו לתת לנו תשובה מדייקת יותר בשאלת הקרינה. עם זאת, ניתן להגיד שכרגע הראיות בנושא זה אינן מאוד משכנעות, והממסד בכללותו תומך בפריסת הטכנולוגיה החדשה.

 

ואיפה ישראל בעניין?

ישראל נמצאת בנושא זה בפיגור מסוים אחר מדינות אחרות. מפעילות הסלולר השונות טוענות שתהליך המעבר לדור 5G יקר מדי עבורן כרגע, על אף ניסיונותיו של משרד התקשורת לסייע להן להביא את הטכנולוגיה ארצה. ההערכות הן שהמעבר לדור 5G יתרחש איפשהו בעתיד הקרוב. כשזה יקרה, יהיה בהחלט משתלם לשדרג את המערכת וללכת לרכוש חבילת דור 5G.

 

5G

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי