נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נצטרך להציג אישור פטור ממס הכנסה?

מס הכנסה

אף אחד כידוע לא אוהב לשלם מס הכנסה. עם זאת, קיימת אפשרות לקבל פטור מתשלום מס הכנסה! חשוב לציין כי פטור זה מלווה במצב רפואי המצדיק זאת אך כל עוד אתם עומדים בקריטריונים תוכלו לקבל אישור לפטור ממס הכנסה. רוצים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

אישור פטור ממס הכנסה – מה זה אומר?

אישור פטור ממס הכנסה כרוך בהוכחת מצבים רפואיים או כלכליים. מדובר למעשה בתהליך שלם הכרוך בקבלת החלטות מצד ועדה רפואית שתפקידה לבחון את מצבכם הרפואי ובהתאם לקבוע האם אתם זכאים לפטור מתשלום מס הכנסה. הועדה הרפואית היא למעשה ועדה מטעם ביטוח לאומי ויש לבוא מוכנים לקראתה זמן לא מבוטל מראש.

 

מה תפקיד הועדה לביטוח לאומי ביחס לקביעת אישור פטור ממס הכנסה?

הועדה לביטוח לאומי היא ועדה קריטית לבחינת האישור משום שהיא זו שקובעת האם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה או לא. תוכן הפגישה עם הועדה הרפואית חשוב במיוחד לא פחות מההחלטה עצמה משום שהיא זו שתכריע כיצד ייראה הפטור ועד כמה הגובה שלו יהיה משמעותי עבורכם.

בשלב שלאחר הועדה, יבחנו את בקשתם באמצעות הפרוטוקול של הועדה ולכן התוכן מהווה עניין חשוב ביותר. בנוסף, כדאי לזכור שבעת נוכחותכם בוועדה, הנכם זכאים לליווי מצד מייצג או מייצגת מטעמכם ולכן מומלץ לקבל סיוע מחברה שמתמחה בליווי וייצוג ועדו רפואיות.

 

כיצד מגישים בקשה לרשות המיסים על מנת לקבל פטור מתשלום מס?

הצעד הבא לאחר הפניה לוועדה הרפואית של ביטוח לאומי הוא פניה לרשות המיסים אשר בוחנת האם אחוז הנכות שנקבע לכם על ידי ביטוח לאומי עומד בדרישות החוק המקנה פטור מתשלום מס הכנסה. לשם כך יש לשלוח לרשות המיסים טופס בקשה לפטור ממס שבה תצטרכו לדווח על דיווח מס שנתי ולצרף את פרוטוקול הועדה.

במידה ואתם מסתבכים עם כל טפסים והמסמכים, מומלץ לפנות לחברה שממחה במיצוי זכויות. כך תוכלו להקל על ההליך על מנת שהתשובה לשאלה האם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה תהיה מהירה ויעילה. מדובר בהליך ארוך ומלא בירוקרטיה ולכן חשוב לוודא שהוא נעשה כראוי על מנת להמנע מעיכובים מיותרים.

 

מה מקנה טופס האישור?

הטופס מוגש לפקיד השומה כאשר מגישים דו"ח שנתי. את האישור מגישים גם למקום העבודה שלכם או לכל מי שמשלם לכם הכנסה על מנת שלא לחייבכם בעת תשלום המשכורת.

 

סיכום

אם אתם זכאים לפטור ממס הכנסה, חשוב שתעכבו היטב אחר ההליך הדרוש לשם כך. מדובר בהליך הדורש הגשת טפסים רבים ואף ייצוג בעת שהותכם בועדה הרפואית שתפקידה לקבוע כמה אחוז הנכות שלכם. לאחר שייקבע אחוז הנכות שלכם מטעם ביטוח לאומי, תוכלו לפנות לרשויות המס על מנת לראות האם אתם עומדים בקריטריונים שמזכים אתכם בפטור מתשלום מס הכנסה. כך תוכלו להיות בטוחים שתקבלו את הזכויות המגיעות לכם.

מס הכנסה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי