נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צלקת לאחר לידה בניתוח קיסרי – האם זו רשלנות רפואית?

כִּירוּרגִיָה

ניתוח קיסרי הינו ניתוח הנדרש במצבים רפואיים מסוימים בלידה, אך מדובר בניתוח מורכב אשר ההחלמה ממנו יכולה לקחת מספר חודשים. כתוצאה מהניתוח, עלולה להיווצר צלקת בחלק התחתון של הבטן. הצלקת יכולה להעיד על כשל רפואי, לגרום למפגע אסתטי בגוף ואף ליצור בעיה נפשית הקשורה בדימוי עצמי. אז האם צלקת לאחר ניתוח קיסרי נחשבת לרשלנות רפואית ומה לעשות במצב שכזה?

 

מהי רשלנות רפואית בניתוח?

רשלנות רפואית בניתוח היא כל פעולה רפואית שבוצעה באופן שאינו תקין במהלך הניתוח, טיפול שאינו הולם ומקצועי, חוסר מתן תשומת לב לבעיות רפואיות המתעוררות בזמן הניתוח, ביצוע רשלני של הניתוח ועוד, ובעיקר כאשר הרשלנות הובילה לפגיעה במנותח. מידע על רשלנות רפואית בניתוח ועל דרכי התמודדות ניתן לחפש ברשת ולמצוא בקישור המצורף.

 

האם תמיד לאחר ניתוח קיסרי תהיה צלקת?

ניתוח קיסרי כמו כל ניתוח עלול להשאיר צלקות על הבטן. במהלך הניתוח נעשה חיתוך לכל רוחבה של הבטן וזאת על מנת לחלץ את העובר מרחם אימו, ועל כן צלקת הינה דבר שכיח. יחד עם זאת, לרוב מדובר בצלקת קטנה וכמעט בלתי נראית. גודל הצלקת, נראותה והבולטות שלה, תלויים באופן שבו בוצע הניתוח ונסגרה הבטן וכן בנתונים של היולדת. צלקת בולטת לאחר ניתוח קיסרי ובמיוחד אם היא אדמומית ומגרדת, עלולה להעיד על בעיה.

 

צלקת לאחר ניתוח קיסרי – דרכי טיפול

ניתן לטפל בצלקת לאחר ניתוח קיסרי באופנים שונים. הדרך הרווחת ביותר הינה שימוש בתכשירים קוסמטיים לרבות קרמים מיוחדים, המסייעים בהעלמת או טשטוש צלקות. מעבר לכך, ניתן להשתמש בשמנים ייחודיים שונים, צמחי מרפא, שיטות עיסוי ועוד.

 

האם צלקת לאחר ניתוח קיסרי תחשב לרשלנות רפואית?

לא תמיד צלקת לאחר ניתוח קיסרי תחשב לרשלנות רפואית אך היא כן יכולה להעיד על רשלנות רפואית בניתוח. במידה והצלקת בולטת מאוד ולא אסטטית ובמיוחד אם היא אדמומית, מגרדת, מופיעה פריחה ועוד, הדבר עלול להעיד על סגירה לא טובה של הבטן ועל נזק רפואי שנגרם. במצב שכזה מומלץ להיוועץ עם רופא מומחה.

 

מה ניתן לעשות לאחר רשלנות רפואית בניתוח?

לאחר רשלנות רפואית בניתוח מומלץ להגיש תביעה כנגד הצוות הרפואי. מטרת התביעה היא לאפשר את הפיצויים הכספיים הנדרשים עבור המנותחת וזאת על מנת לממש טיפולים רפואיים לשיקום גופה ועבור הנזק שנגרם לה. כמו כן, תביעת בגין רשלנות רפואית יכולה לסייע למנוע מקרים נוספים.

 

לסיכום – צלקת לאחר ניתוח קיסרי – מתי תיחשב לרשלנות ומה ניתן לעשות?

במידה והצלקת שנותרה לאחר ניתוח קיסרי הינה צלקת בעלת סממנים המעידים על רשלנות רפואית בניתוח, ישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. במצב שכזה מומלץ להיעזר בעורך דין מומלץ ומנוסה, המתמחה בתחום זה שיוכל לייצג אתכם בבית המשפט.

חוֹק

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי