נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צ'ק ליסט לאירוע בר מצווה

רשימה

במגזר החרדי, כאשר לילד יהודי מלאו 13, יש לו את כל הזכויות והחובות של מבוגר יהודי, כולל מצוות התורה. מאותו מועד הוא ילבש תפילין על בסיס יומי, ישתתף בשירותי בית כנסת ויתפוס את מקומו בקהילה היהודית. אבן דרך זו – המכונה בר מצווה – נחגגת לרוב בטקס בבית הכנסת, לבישת תפילין ומסיבות. החוגג יכול להיקרא לתורה, להוביל שירותי, לשאת נאום או להפגין בדרך אחרת את מעמדו החדש.

במגזר החילוני, עניין הבר מצווה הוא מעט שונה. גם כאן ילד יהודי שמלאו לו 13 יעלה לתורה בפעם הראשונה ויחלו עליו זכויות וחובות של נער מתבגר. אך כנער הגדל במגזר החילוני הוא אינו מחויב ללכת לבית כנסת בקביעות, ללבוש תפילין על בסיס יומי או לקיים מצוות. רוב חגיגות בר המצווה במגזר החילוני כוללות בנוסף לעלייה לתורה גם מסיבת בר מצווה מיוחדת עם החברים ובני המשפחה.

 

צ'ק ליסט לבר מצווה

לכן אין ספק שבר המצווה הוא אירוע גדול מאוד וצריך להתכונן אליו בהתאם. במקרה שאין לכם צ'ק ליסט לאירוע בר מצווה לבדיקה מקיפה שיעזור לכם לארגן אירוע מוצלח ושהכול מטופל, הנה רשימה שאותה ערכנו למקרה שזה עשוי לעזור:

אדם רושם במחברת

  1. בחירת תאריך ומקום – נהוג לבחור תאריך לאירוע בר המצווה מספיק זמן מראש כדי להתארגן אליו בהתאם. יש כאלו הבוחרים מועד כשנה מראש לפני האירוע ואפילו יותר. הקפידו לבחור תאריך בהתאם למקום שאתם מעוניינים לחגוג בו והשתדלו שתאריך האירוע יהיה בסמוך ליום ההולדת של חתן בר המצווה.

וכמובן, אל תשכחו לשלוח את ההזמנות ולהפיץ את מועד האירוע בקרב המשפחה שלכם. לא תרצו שמישהו שחשוב לכם בחייכם ובחיי חתן בר המצווה יפסיד אירוע גדול זה.

  1. תכנון מהלך האירוע – חישבו ביחד עם חתן בר המצווה מה תרצו שיהיה באירוע שלכם – אם תרצו לשכור את שירותיו של DJ שינגן שירים לפי בקשתכם, צלם סטילס ווידיאו שיתעד את האירוע מקבלת הפנים ועד לסיום האירוע, צלם מגנטים לתיעוד האירוע בצורה בלתי נשכחת, או אפילו לשכור מופע אומנותי לאירועים כמו סטנדאפיסט לאירועים שונים.
  2. האוכל, השתייה, והקינוחים – אירועי בר / בת מצווה כמו אירועי חתונות הם אירועים המאופיינים באוכל והרבה. החל מקבלת הפנים, אל המנה הראשונה, העיקרית ואפילו הקינוח השקיעו מחשבה במה תרצו שהאורחים שלכם יאכלו. התייעצו עם בעל המקום או חישבו מה יכול להתאים למקום האירוע שבחרתם.
  3. הפרטים החשובים – ישנם מספר פרטים חשובים שחייבים להשקיע בהם כדי להפוך את האירוע למושלם. הראשון הוא ספר בר מצווה בו מופיעים תמונותיו של חתן בר המצווה. נחמד להציג אותן לבני המשפחה והחברים שבאים לחגוג. יש כאלו שמוסיפים גם את האופציה להקדיש ברכה נחמד לצד התמונות.
  1. דברים נוספים שחשוב לדאוג: ספר בר מצווה עם תמונות חתן בר המצווה, מצגת ומקרן אם תרצו בך, נאומי ברכה ועוגה מפנקת.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בר מצווה
שלט ומזגן
מזגנים ניידים

בר המצווה של הבן שלכם ממש מעבר לפינה? אתם רוצים לעשות כל מה שאתם יכולים כדי שהחוויה הזאת תהיה