נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

יציאה לחתונה משפחתית תוך כדי שהות בכלא צבאי

כלי משפטי

אם אתם שוהים בכלא צבאי בגלל עבירה צבאית, כדאי לדעת שבנסיבות מיוחדות ניתן לצאת מהכלא לזמן מוגבל.

בכל זאת, חשוב לזכור כי לא מדובר בכלא אלקטרז.

מדובר במערכת הצבאית אשר פתוחה לשמוע מה הן הנסיבות המיוחדות שלכם אשר מצריכות יציאה מהכלא.

בעוד שחלק מהעבירות בצה"ל יצריכו ממכם עבודות רס"ר לא נעימות בעליל (כמו לקושש ענפים), חלק אחר מהעבירות בצבא יכניסו אתכם לזמן "דפוק". זמן דפוק הוא זמן בצבא אשר מוגדר בתור זמן בכלא. למה דפוק? מכיוון שהזמן שתשהו בכלא לא ייחשב לכם כחלק מהפז"מ הצבאי שלכם. נסביר למה אנחנו מתכוונים בעזרת דוגמה, אך קודם נדבר על הסיוע המשפטי שעשוי להועיל לכם.

 

האם אני יכול לצאת מכלא צבאי באופן זמני למטרת חתונה?

אם ביצעתם עבירה בצבא, אין ספק שיהיו לכך השלכות. חלק מהעבירות אפילו יצריכו ממכם סיוע של עו"ד משרד הביטחון בבית המשפט הצבאי. ואם תבחרו שלא לקבל סיוע משפטי, אתם מקטינים את הסיכויים שלכם להמתיק את העונש הצבאי בבית המשפט הצבאי.

במילים אחרות, אם אתם מעוניינים לנסות להמתיק את העונש עד כמה שניתן, הסיוע של עור דין משרד הביטחון יהיה כמעט הכרחי. ובכל זאת, אם כבר כן הגעתם לכלא, כדאי שתדעו שזמן השהות שלכם בכלא ("דפוק") יאריך את השירות הצבאי שלכם.

 

מה זה זמן דפוק בצבא וכיצד הוא קשור לשחרור שלי מצה"ל?

נניח שהשופט הצבאי דן אתכם לשהות של 4 חודשים בכלא, אתם תשרתו בצה"ל במשך 3 שנים ו-4 חודשים. כמו כן, בנסיבות מסוימות ומיוחדות ניתן להגיש בקשה לצאת מהכלא. אם למשל אתם מעוניינים לצאת מהכלא לטובת ולמטרת חתונה משפחתית, במקרים מסוימים זה יהיה אפשרי.

בואו נגיד ככה, רוב השופטים בצבא יאשרו לכם לצאת. אמה-מה, אתם צריכים להציג הוכחות חותכות לכך שאתם באמת צריכים להתייצב לחתונה. וגם חשוב להבין, יהיה צורך להוכיח כי מדובר בקרבה משפחתית. אם החתונה היא של חבר טוב או חברה טובה, לא בטוח שתוכלו לצאת מהכלא הצבאי לטובת העניין.

 

בקשה ליציאה מהכלא הצבאי למטרה של חתונה משפחתית

בכל מקרה שבו אתם צריכים להגיש בקשה כזו של יציאה מהכלא בנסיבות מיוחדות וזמניות, הואילו להקדים טיפול בנושא. נסו לטפל בזה כמה שיותר מוקדם, אל תשאירו שום דבר לרגע האחרון. אם תקדימו פנייה אל עורך דין משרד הביטחון, הוא יוכל לסייע לכם בהקדם ולזרז את התהליכים עד כמה שניתן.

כשמדובר בחתונה, מארגני החתונה צריכים לדעת בדיוק מי מגיע ומי לא. במיוחד כאשר בקרבה של משפחה. אם לא תוכלו להגיע לחתונה בגלל שהות בכלא צבאי, אין ספק שזה ישפיע וישליך על שאר בני המשפחה. אל תתנו לזה לקרות. אם אתם צריכים לצאת מכלא צבאי באופן זמני למטרת חתונה משפחתית, פנו אל עו"ד משרד הביטחון בהקדם.

 

חופה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין
עורך דין מקצועי
איך לבחור עו"ד מקצועי?

בחירה בבעל מקצוע שצפוי להעניק לנו שירות איכותי ומקצועי אינה עניין של מה בכך. הכרנו בעובדה חשובה זו, לאחר