נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סיני – מזג אוויר מושלם לחופשה מושלמת!

שמש וענן

אם יש דבר אחד שכולם מאוד אוהבים בסיני ויש עליו קונצנזוס של ממש (אוקיי חוץ מהנוף, ההרים, האירוח, השקט, הים והמחירים הזולים) זה מזג האוויר המושלם שבה. מזג האוויר בסיני מאפשר לבקר בה לאורך כל השנה למעשה, גם כשבתל אביב גשום לכם ובירושלים הרוחות מתחילות להקפיא את העצמות כבר בשבע בערב, הרי שמבחינת מזג אוויר סיני היא הספוט המושלם לברוח אליו בתקופה הזו של השנה. על הקיץ בכלל חבל להרחיב את הדיבור. גם למי שמגיע ממדינה שטופת שמש כמו ישראל, מזג האוויר בסיני הוא עדיין שדרוג משמעותי מבחינת טמפרטורות ומשך הזמן שבו לגיטימי להסתובב בלי חולצה.

מדד חום

למרות שהרבה הפתעות לא מצפות לנו בעניין מזג האוויר סיני היא עדיין מדבר, וככזה חשוב להכיר ולהיות מודעים בכל זאת לכמה דברים רגע לפני שאורזים את התיק. למשל, העובדה שלמרות החום הכבד ביום, אם לא מדובר ביולי אוגוסט הלילות הם קרירים ואם אנחנו כבר עמוק יותר לתוך עונות המעבר והחורף הם כבר קרים ממש. אם במקרה היעד שלכם הוא ההרים הגבוהים של סיני (מומלץ!) אתם צריכים לקחת אתכם משהו חם מאוד ללבוש, גם אם מדובר באמצע הקיץ. מצד שני, טרק של מספר ימים להרי סיני לא ממש מומלץ בחודשי הקיץ בהם מזג האוויר בסיני (כמו שנאמר) הוא חם עד דביק – לא ממש אקלים מומלץ לטיולי שטח.

מבחינת משקעים, מזג האוויר בסיני מבטיח לנו ממש מעט מהם. בחודשי הקיץ והחודשים הקרובים אליהם (נגיד אפריל עד אוקטובר בערך) הסיכוי שתצטרכו לשלוף מטריה שואף לאפס אחד גדול. בשאר ימות השנה יש סיכוי לגשם, בעיקר בשיא החורף (ינואר-פברואר) אבל גם אז הוא לא גבוה במיוחד וברוב המכריע של המקרים הוא לא ישאיר אתכם מרותקים למלון במשך שבוע. מה שכן יש להישמר ממנו בעתות גשמים בסיני הם השטפונות. משום רצועת החוף של סיני נושקת להרים הגבוהים שלה, מספר שעות של גשם או שלג בהרים הגבוהים גוררים אחריהם שטפונות במורד ההרים היישר אל רצועת החוף. המקומיים יודעים בדרך כלל לזהות את הזמנים והמיקום שלהם, ואין באמת ממה לחשוש אם נערכים לכך בזמן. רק צריך לגלות מעט אחריות ואם מתעקשים לצלם את השיטפון התורן, רצוי לעשות זאת מנקודה גבוהה יותר שבה אין חשש שהוא יסחף גם אתכם איתו.

בואו נדבר מספרים – אמרנו כבר שבעניין מזג אוויר סיני מקנה לנו טווח תאריכים רחב מאוד לבקר בה לאורך כל ימות השנה. מה זה אומר מבחינת מספרים? ממוצע הטמפרטורות בקיץ באזור החוף עומד על 37 (!) מעלות, שזה אומר שיש לא מעט ימים קיציים שבהם הטמפרטורה גם תזנק מעל ל-40 מעלות. בחורף הטמפרטורות יגיעו עד 14-13 מעלות ביום אולם בלילה הן יכולות לצנוח ממש עד למספר חד ספרתי. בעונות המעבר, הממוצע יהיה 30-25 מעלות, נוח לכל הדעות.

אגב נוחות, לא רק לכם נוח עם הטמפרטורות בעונות המעבר אלא גם ליתושים. זה אומר שבתקופות שלא חם מי ולא קר מידי אתם תגלו שצבא היתושים של סיני מגיע גם הוא במלוא עוצמתו וכובש את חופי סיני. לכן מוטב להצטייד מבעוד מועד עם תכשיר דוחה יתושים (ועוד אחד בתיק ליתר ביטחון כי תצטרכו הרבה ממנו). עוד בענייני טמפרטורה בסיני אפשר לציין את הים האדום שבשיא הקיץ מספק מפלט מושלם מהחום הכבד אבל גם בחורף הוא בהחלט אופציה משום שטמפרטורת המים בו די קבועה לאורך רוב ימות השנה ועומדת בערך על 23-22 מעלות. מה שכן, בחורף פשוט קר יותר כשיוצאים מהמים, אבל היי – אל תאשימו את הים בזה! תאשימו את מזג האוויר בסיני!

אז מה אנחנו צריכים לשים בתיק כדי להיערך למזג האוויר בסיני?

כמובן שתלוי איפה אתם מתארחים ומתי אתם נוסעים, אבל בגדול אפשר לומר שבגד ים, משקפי שמש וכובע (ודרכון!) צריך תמיד ובכל מקרה וכך גם תכשיר חזק שיבריח את היתושים. אם אתם נוסעים לחופשת חורף בסיני, בחודשים הקרים יותר, קחו אתכם ביגוד חם, וככל שאתם עולים גבוה יותר בהרי סיני קחו אתכם ביגוד חם יותר. אם אתם מתארחים בחושה בסיני, כדאי להביא גם שק שינה או שמיכה נוספת כדי להיות בטוחים שאתם מוגנים, היות שלא בכל מקום יהיה ציוד ספייר לספק לכם, או שהוא יהיה תפוס על ידי מישהו אחר. או גם וגם.

אם אתם נוסעים בקיץ, כנראה שאת רוב הזמן תעבירו בלי חולצה בכלל ועם בגד ים שיעלה וירד מגופכם בהתאם לשעה ביום. כך שמעבר לזה לא ממש תצטרכו וחבל לסחוב ציוד מיותר, גם עם ציוד ממש מינימלי כנראה שתשרדו כדי לספר לנו איך היה. כן שימו בתיק קרם הגנה, רצוי חזק כי השמש לא מרחמת, וגם איזה ספר או אפילו שניים כי קצב הקריאה על ערסל בסיני עולה פלאים ביחס לזה שאתם מכירים מהארץ.

חופשה נעימה!

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
זוג בחופשה
איטליה – פיצה ועוד

ארץ המגף, רפובליקה איטליאנה, מעוז הפיצות והגלידות המשובחות בעולם – איטליה! מדובר ללא ספק באחד היעדים האהובים ביותר לטיול

עיר תיירותית
רוטרדם – הולנד למתקדמים

רוטרדם שבהולנד היא פנינה אמיתית אשר לא בצדק נשכחת לעתים או לא מקבלת תשומת לב ראויה לעומת אחותה ההולנדית,

סוויטה
What are the 5 best hotels in tel aviv?

כמו לא מעט אנשים אחרים, גם אתם חושבים לנסוע לתל אביב בקרוב? מחפשים אולי מקומות טובים ללון בהם? אם